Retourzending en klacht

Der Postbote

Retourzending

U koopt zonder risico: bij Louis kunt u bestelde producten die u niet bevallen heel gemakkelijk terugsturen en dan krijgt u uw geld terug.

Als u wilt dat wij de portokosten voor onze rekening nemen, kunt u in het DHL-portaal voor retourzendingen een retourmarkering maken en afdrukken. U plakt deze markering op het pakket en geeft dit af bij de post.

In een filiaal retourneren
Rücksendung

U kunt producten die u online of via een postorder hebt besteld ook in ieder filiaal (met uitzondering van de Louis-filialen in Zwitserland) van Louis terugbrengen. Omdat onze medewerkers in het filiaal niet altijd kunnen zien of u dit product al hebt betaald, kunnen zij u geen geld teruggeven voor producten die u zijn toegestuurd. Onze medewerkers in het filiaal nemen uw product graag in ontvangst en sturen dit ter controle door naar het expeditiecentrum in Hamburg, waarna u eventueel wordt gecrediteerd.

Vrijwillig teruggaverecht gedurende 2 jaar
Die Euro Geldscheine und Münzen

Naast uw wettelijke herroepingsrecht binnen 14 dagen (zie de algemene voorwaarden) bieden wij u uit vrije wil voor veel producten een recht op teruggave gedurende twee jaar. Als een product u om welke reden dan ook niet bevalt, nemen wij het binnen 2 jaar terug en betalen wij de aankoopprijs terug. Daarbij geldt één voorwaarde: het product moet ongebruikt (dus nieuw) en onbeschadigd zijn. Als de verkoopprijs van het product op dat moment lager is, betalen wij dit lagere bedrag terug.

Stuur ons het product samen met uw aankoopbon en indien mogelijk in de oorspronkelijke verpakking terug en zorg ervoor, dat het tijdens het transport niet beschadigd kan raken.

Het vrijwillige teruggaverecht is niet van toepassing op: boeken, tijdschriften, landkaarten, beeld- en geluiddragers, en levensmiddelen.

Retourzending vanuit een ander land

Zorg dat uw postpakket voldoende wordt gefrankeerd. Wij kunnen alleen betaalde pakketpost aannemen.

Ons adres is:
Detlev Louis 
Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Warenretoure
21027 Hamburg
GERMANY


Klacht

Hebt u het verkeerde product of een defect product van ons ontvangen? Hier vindt u informatie over het indienen van een klacht.

Bij Louis worden alle producten vóór verzending zorgvuldig gecontroleerd. Toch kan het een enkele keer gebeuren dat u een verkeerd of defect product ontvangt. Vanzelfsprekend kunt u zo'n product terugsturen of een klacht erover indienen. Daarbij maakt het niet uit of u dit in een filiaal, online of via een postorder van Louis hebt gekocht.

Klacht bij online- of postorderbestelling

Voor een snelle afhandeling van uw klacht hebben van u het betreffende product en het aankoopbon (of een kopie hiervan) nodig. Hoe u het beste te werk kunt gaan als u een product wilt terugsturen, leest u in het hoofdstuk Retourzending.

Transportschade

Controleer bij iedere zending nog in aanwezigheid van de postbode of het pakket onbeschadigd is. Als het pakket beschadigd is of duidelijk met tape van de pakketdienst is gerepareerd, moet u hierover onmiddellijk een klacht indienen bij de postbode en deze klacht schriftelijk laten bevestigen. In geval van twijfel weigert u het pakket aan te nemen en neemt u contact met ons op. Wij sturen u dan zo snel mogelijk een vervangend product.

Klacht in een filiaal

Voor een snelle afhandeling van uw klacht hebben van u het betreffende product en het aankoopbon (of een kopie hiervan) nodig. U kunt producten die u online of via een postorder hebt besteld ook in ieder filiaal van Louis terugbrengen (met uitzondering van de Louis-filialen in Zwitserland). Omdat onze medewerkers in het filiaal niet altijd kunnen zien of u dit product al hebt betaald, kunnen zij u geen geld teruggeven voor producten die u zijn toegestuurd. Onze medewerkers in het filiaal nemen uw product graag in ontvangst en sturen dit ter controle door naar het expeditiecentrum in Hamburg, waarna u eventueel wordt gecrediteerd.

Reparatieorders

Als een product dat u bij ons hebt gekocht tijdens het gebruik beschadigd raakt, is het vaak mogelijk om het voordelig bij ons intern of door de fabrikant te laten repareren.

Neem contact met ons op voordat u het product verzendt en geef een korte beschrijving van de schade (liefst meteen met een foto via e-mail). Wij laten u dan van tevoren weten, of en hoe wij u kunnen helpen. Vanzelfsprekend informeren wij u vooraf over de prijs van de reparatie. Stuur ons producten voor reparatie alstublieft in een schone staat. Bij voorbaat dank.

Contact

Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Klantenservice
21027 Hamburg, Duitsland
Tel. 070 7111 500
E-mail: kundendienst@louis.de

Natuurlijk kunt u ook via 'Contact' contact met ons opnemen.